Propostes de resum dels textos Enllà de l'horitzó d'Enric Valor i Els indis de Joan Solà

Us adjunte un document on teniu una proposta de resum dels dos textos que ja hem treballat a classe, Enllà de l'horitzó d'Enric Valor (model 1, opció A) i Els indis de Joan Solà (model 1, opció B). No s'oblideu de rectificar les errades ortogràfiques i de sintaxi.
Us passe altre enllaç on podeu veure altra proposta de resum del text Els indis de Joan Solà

Feu un resum de l'article Menfot i menfotisme d'Eugeni S. Reig

Ací teniu un enllaç on trobareu un article interessant de Eugeni S. Reig que duu per títol Menfot i menfotisme. Feu un resum que no supere les 10 línies. Recordeu que a la dreta de la pàgina del blog teniu un enllaç on se us explica com fer un bon resum. Haureu de lliurar-lo el pròxim dijous 1 d'octubre

Explica en quina mesura el context sociopolític dels anys posteriors a la Guerra Civil fins als anys 70 condiciona la producció narrativa de l’època.

Per obrir boca i elaborar la Unitat 1 de l'apartat expressió i reflexió crítica de l'examen, ací teniu un text que us servirà per fer-vos una idea del panorama literari que té la nostra llengua en plena dictadura franquista.
" La dictadura del general Franco tallà de soca-rel l'activitat literària duta a terme per molts escriptors que ja havien començat a escriure abans de la Guerra Civil i, d'altra banda, els que comencen a escriure a partir de 1939 es troben amb un panorama desolador exempt de referències. La necessitat d'uns i d'altres d'escriure, d'explicar-se i de contar -aleshores més que mai- la realitat que els circumda es desenvoluparà a l'exili, lliures de qualsevol censura. Per tant, es pot afirmar que és a l'exili, principalment a Mèxic, Xile o Argentina, on es durà a terme una gran activitat literària, gràcies a la creació del Jocs Florals, premis i revistes. És en aquest context on el conte troba una major possibilitat d'implantació i esdevé el gènere per excel·lència de la postguerra. Caldrà arribar als anys setanta per trobar un clima de normalització".

Informació útil per a 2n de batxillerat

Benvinguts i benvingudes al nou curs de 2n de Batxillerat.Enguany encetem una nova etapa. Haurem d'estudiar, igual que als cursos anteriors, tots els elements de l'adequació, coherència i cohesió, perquè hi haurà preguntes específiques que s'hauran de contestar atenent als coneixements de les propietats textuals, ara, però, serà una resposta específica i no una part del comentari. Respecte a les qüestions d'anàlisi lingüistica, haurem de repassar morfologia verbal, fonètica, ortografia, gramàtica i sintaxi. Tot i que les preguntes no semblen massa difícils caldrà fer un esforç per poder arribar a veure, almenys, els aspectes més importants. I per últim, l'expressió i reflexió crítica haurà de comptar amb la memorització que, fins ara, no havia estat necessària, però la nostra literatura no quedarà oblidada i l'alumnat preuniversitari gaudirà d'un bagatge cultural més ric.
Si punxeu ací podreu comprovar l'estructura de l'examen i els criteris d'avaluació

Benvinguts i benvingudes al curs 2009/10 de l'IES Enric Valor de Picanya


Si ets alumna o alumne d’ESO, batxillerat o Cicle Formatiu, avui és el teu primer dia de classe. Les vacances d’estiu que semblen no tenir final, també s’acaben. Has tornat a una aula nova però possiblement poc ha canviat. Has començat un nou curs però pot ser tot et sóna ja massa. És possible que avui passes per l’abatiment i la il·lusió diverses vegades.


Personalment és la primera vegada que estic a l'IES Enric Valor de Picanya, després d'haver passat els darrers anys per altres centres del País Valencià, com ara; l'IES de Benimàmet, l'IES Eduardo Merello del Port de Sagunt o l'IES Beatriu Civera del Barri del Crist, a Aldaia.


  • Sóc el tutor de 1r ESO E

  • Sóc el professor de valencià a 1r A, B i E (ESO)

  • Impartisc l'assignatura optativa de Teatre per a 3r d'ESO.

  • Sóc el professor de valencià de 2n B i C (batxillerat).

En el present curs mantindré aquest blog com una eina de treball i d'intercomunicació entre alumnat i professor. Hi haurà, per tant, exercicis, activitats, comentaris i suggerències, dirigides a tots vosaltres amb una clara finalitat ; que les TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) formen part del vostre currículum formatiu i una eina més per adquirir coneixements de tota mena. Us agrairia, per tant, comentaris, així com també crítiques constructives. Al cap i a la fi no hem d'oblidar que aprenem els uns dels altres.


Benvinguts i molta sort!